Efter flera trimmar med den polska reseplaneringen och tågapp på polska är det skönt med skyltar på svenska. Vi är fyra som preliminärt ska med, en har vissa medicinska faktorer att ta hänsyn till. Vi har väl inte satt någon deadline för honom, men vi (jag) behöver köpa Interrailkortet och reservera platser på tågen i hyfsat god tid. Det senare rekommenderas att göra i polska tågbolagets app som är på polska. Språket ska gå att ändra till engelska via mobilens inställningar, det kan jag dock inte göra förrän jag har numret på interrailbiljetten. Forskar vidare och ser att det går att boka platser via interrail.eu á €0,7. Det är nog så det får bli, tids nog.

Återstår att lägga in det jag/vi vill se i Google Maps, inklusive resväg. Det är ju gratis för oss gamlingar att åka kollektivt i Polen.



















